آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی های اندرویدی

اگر بعد از اتصال گوشی خود به شارژ متوجه شدید که دستگاه شارژ نمی‌شود نگران نباشید. روش هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دلیل بروز این مشکل را شناسایی و برطرف کنید. در این مقاله قصد داریم به آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی بپردازیم. بنابراین با تکلند همراه باشید.

۱. گوشی‌تان را ریستارت کنید

در همان ابتدا و پیش از اینکه به سراغ راه‌های دیگری بروید، گوشی‌تان را خاموش و روشن کنید. برخی مواقع علت اینکه گوشی شما شارژ نمی‌شود، می‌تواند یک مشکل ارتباطی ساده در هنگام اتصال کابل به دستگاه باشد. برای رفع چنین مشکل موقتی، اول از همه گوشی‌تان را ریستارت کنید.

با ریستارت کردن دستگاه، تمام سرویس‌های پس زمینه بسته می‌شوند و احتمال برطرف شدن مشکل شارژ هم وجود دارد. علاوه بر این با ریستارت، قطعات اصلی گوشی تازه‌سازی می‌شوند که همین موضوع وجود هرگونه مشکل در هنگام اجرای وظایف مختلف را برطرف می‌کند. برای ریستارت یک دستگاه، تنها کافیست انگشت‌تان را روی کلید پاور نگه دارید و روی نمایشگر گزینه ریستارت را انتخاب کنید.

۲. گوشی را به حالت Safe Mode‌ ببرید:

اگر گوشی‌تان پس از ریستارت هنوز شارژ نمی‌شد، قدم بعدی بوت کردن آن در حالت Safe Mode است. Safe Mode به بیان ساده محیطی است که گوشی‌تان را تنها به نرم افزارهای اصلی محدود می‌کند، بنابراین در این حالت برنامه‌های شخص ثالثی که روی دستگاه‌تان نصب کرده‌اید، اجرا نمی‌شوند.

Safe Mode

اگر قادر به شارژ گوشی‌تان در حالت Safe Mode شدید، پس مشکل مربوط به یکی از اپ‌های موجود روی دستگاه است. حالا شما باید به سراغ برنامه‌هایی بروید که اخیرا دانلود کرده‌اید چون که یکی از آن‌ها مانع از شارژ شدن گوشی‌تان می‌شود.

در گوشی‌های اندرویدی برای اینکه وارد حالت Safe Mode شوید، انگشت‌تان را روی کلید پاور نگه دارید تا صفحه خاموش کردن دستگاه ظاهر شود. حالا باید گزینه خاموش کردن را انتخاب کرده و انگشت‌تان را روی آن نگه دارید. پس از اینکار، گوشی ریستارت شده و وارد حالت سیف مود می‌شود. برای خروج از این حالت، گوشی تان را ریست کنید.

۳. استفاده از کابل، پریز و آداپتور جدید

اگر همچنان با مشکل شارژ نشدن گوشی مواجه هستید، کابل مورد استفاده‌تان را بررسی کنید. احتمال قطعی در کابل شارژ وجود دارد یا اینکه خود آداپتور مشکل پیدا کرده باشد.شاید پریز دچار مشکل شده باشد.

4. تمیز کردن پورت شارژ

ذرات گردوغبار می‌توانند درون پورت شارژ جمع شوند و مانع از شارژ شدن دستگاه شوند.

نگاهی به پورت شارژ داشته باشید و در صورتی که کثیف بود، آن را تمیز کنید. چنین کاری را می‌توانید با یک گوش پاک‌کن نرم انجام دهید. برای اینکار به سراغ یک چراغ قوه بروید چرا که اگر حواستان نباشد، شاید به پورت آسیب وارد کنید. می‌توانید قبل از اینکه شروع به تمیز کردن پورت کنید، ابتدا با چراغ قوه آن را مورد بررسی قرار دهید.

اگر در پورت شارژ چیزی گیر کرده بود، با خلال دندان، آن را خارج کنید. پس از تمیز کردن کامل پورت، دوباره گوشی‌تان را به شارژر وصل کنید و ببینید شارژ می‌شود یا نه.

5. بررسی آسیب بر اثر نفوذ آب و الکل

علت بعدی شارژ نشدن گوشی می‌تواند مربوط به نفوذ آب یا الکل ناشی از ضد عفونی باشد. آب و قطعات الکترونیکی ارتباط خوبی با یکدیگر ندارند و حتی گوشی‌هایی که در برابر نفوذ آب مقاومند هم نمی‌توانند از چنین موضوعی کاملا در امان باشند. اگر گوشی‌تان اخیرا خیس شده و شارژ نمی‌شود، آب مانع از چنین کاری می‌شود و علت اصلی است.

اگر گوشی‌تان بر اثر نفوذ آب آسیب دیده، به هیچ وجه آن را شارژ نکنید. اول از همه باید از خشک شدن کامل قطعات داخلی مطمئن شوید.

6. مراجعه به تعمیرکار

اگر با هیچ کدام از روش‌های بالا مشکل شارژ نشدن گوشی شما برطرف نشد، به یک تعمیرکار مراجعه کنید. این احتمال وجود دارد که علت شارژ نشدن گوشی در حالت روشن یا خاموش از سخت افزاری باشد.

 قطعات کوچک زیادی در شارژ شدن یک گوشی نقش دارند، اینکه با مشکل شارژ مواجه شوید امری عادی است، مخصوصا در گوشی‌های باریک و تاشو. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، قبل از اینکه به سراغ تعمیر بروید، روش‌های بالا را امتحان کنید.