تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو چیست؟

آیفون اکتیو یعنی چه؟

اکتیو معنای فعال است و گوشی آیفون 13 اکتیو به این معناست که آیفون اکتیو از جعبه خارج شده و یک بار روشن شده و مراحل فعال سازی بر روی آن صورت گرفته شده است و دستگاه پلمپ نیست. این موضوع برای اکثر کاربران ممکن است، نگرانی‌هایی بابت عملکرد دستگاه را ایجاد کند. در ادامه همراه ما باشید تا تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو را بررسی کنیم.به همین دلیل در اکثر موارد پیشنهاد می‌شود که گوشی آیفون خود را به صورت نان اکتیو یا نات اکتیو خریداری کنید تا خیالتان از آکبند بودن دستگاه راحت باشد.

آیفون نات اکتیو یعنی چه؟

گوشی‌های ایفون موجود در فروشگاه آنلاین تکلند اکتیو و نات اکتیو هستند، ایفون های اکتیو شده مشخص شده هستند این موضوع به این معناست که گوشی‌ که قصد خریداری آن را دارید، اکتیو یا نات اکتیو بودن آن مشخص شده است. آیفون های فعال نشده است و به صورت پلمپ در اختیار شما قرار می‌گیرد و این موضوع خیال شما را از بابت آکبند بودن دستگاه راحت می‌کند. البته Not Active بودن به این معنا نیست که این محصولات فاقد کد فعال‌سازی رجیستری هستند بلکه این محصولات در صورت خریداری شدن از فروشگاه تکلند به آسانی رجیستر می‌شوند و دارای ضمانت نامه رسمی می باشند و از این بابت نیاز نیست که نگران باشید.

آیفون اکتیو و نات اکتیو

چرا گوشی های آیفون اکتیو می شوند؟

اکثر گوشی‌های آیفون 13 موجود در بازار ایران از نوع اکتیو هستند. دلیل اکتیو بودن آیفون‌ها را می‌توان در قوانین فروش این شرکت جست و جو کرد. کشورهای مختلف ملزم به رعایت قوانینی هستند که توسط Apple وضع شده و براساس آن، فروشگاه‌های رسمی تنها مجاز به ارائه 20 درصد از کالاهای خود به سایر کشورها هستند.

از آن جایی که به‌دلیل تحریم‌ها، اپل اجازه فروش و پخش سخت‌افزار و نرم‌افزار در ایران را ندارد، نیاز داخلی باید از سوی فروشندگان حاضر در کشورهای دیگر تامین شود. راه‌حل مطمئنی که در این مورد وجود دارد و به کمک آن می‌توان تعداد زیادی از گوشی‌های اپل را وارد بازار کرد، خرید و اکتیو کردن آیفون در یک کشور دیگر مانند سنگاپور است. بیشتر آیفون‌های موجود در بازار ایران به این روش و با نظارت فروشندگان رسمی اپل در کشورهای مجاور، باز، فعال و دوباره بسته‌بندی شده‌اند.

فرق اکتیو یا نات اکتیو به زبان ساده :

به دلیل تحریم های موجود علیه ایران شرکت های تولید کننده موبایل اجازه مبادله مستقیم با ایران را ندارند، پس این گوشی ها با واسطه وارد ایران می شوند. این موضوع در مورد تمام گوشی های موبایل مانند سامسونگ و شیائومی و سایر برند ها صدق می کند.

پس شرکت های وارد کننده مجبور به باز کردن گوشی های آیفون می شوند این باز شدن در حد چند دقیقه می باشد و پس از فعال سازی روی اپراتور آن کشور ، دوباره بسته بندی و پلمپ می شوند و بعد به ایران وارد می شوند.

آیفون نات اکتیو شامل آن قانون 20 درصدی است، اما ایفون اکتیو خیر

آیفون اکتیو و نات اکتیو

فروش آیفون نات اکیتو رجیستر شده در تکلند 

تمامی گوشی‌های آیفونی که در تکلند به فروش می‌رسند اعم از آیفون 13، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو مکس و آیفون 13 پرو محصولات اکتیو نشده و آکبند هستند در کنار این موضوع کد فعال‌سازی رجیستری را دارند و خیال شما می‌تواند از بابت باز نشدن پلمپ دستگاه راحت باشد و ما به هیچ وجه کالای استفاده شده را برای شما ارسال نمی‌کنیم به این دلیل که اعتماد مشتریان مهم‌ترین سرمایه ماست و با خرید آیفون از سایت تِکلند، بدون هیچ نگرانی بابت پلمپ نبودن دستگاه و مسائل رجیستر می‌توانید گوشی مورد نظر خود را خریداری کنید.

تشخیص آیفون اکتیو شده و نات اکتیو

برای اینکه تشخیص دهید که گوشی آیفونی که خریداری کرده‌اید قبلا توسط شخص دیگری فعال یا به اصطلاح اکتیو شده است، باید در ابتدا به سایت checkcoverage.apple.com  مراجعه کرده و در فیلد  Enter your serial number سریال گوشی خود وارد کرده و اگر گوشی شما نات اکتیو باشد، پیغام Please activate your iPhone به نمایش در می‌آید و این موضوع خیال شما را از بابت اورجینال و آکبند بودن گوشی آیفون 13 راحت می‌کند.

در این صفحه کافی است شماره سریال (Serial Number) درج شده روی جعبه آیفون و کد امنیتی مربوطه را وارد کنید تا اکتیو یا نات اکتیو بودن گوشی به شما نمایش داده شود
اگر دستگاه تا حالا روشن نشده باشد، پیغام Please Activate Your Device (لطفا دستگاه خود را فعال کنید) روی صفحه ظاهر می‌شود و نات اکتیو بودن گوشی آیفون را ثابت می‌کند.

اگر دستگاه تا حالا روشن نشده باشد، پیغام Please Activate Your Device (لطفا دستگاه خود را فعال کنید) روی صفحه ظاهر می‌شود و نات اکتیو بودن گوشی آیفون را ثابت می‌کند.

اگر آیفون 13 اکتیو شده باشد در این حالت به جای پیغام ذکر شده، با تصویری مواجه خواهید شد که اطلاعاتی در مورد پشتیبانی تلفنی و تاریخ گارانتی نشان‌ می‌دهد که البته گارانتی اپل به عدم وجود نمایندگی رسمی در ایران تأثیری در خرید و پاسخگویی به نیازهایتان نخواهد داشت و برای این بحث باید به زمان گارانتی شرکتی محصولات دقت کنید، چون در صورت بروز مشکلات و خرابی برای تعمیر و تعویض قطعات باید به این گارانتی مراجعه کنید.

اما اگر موبایل از قبل روشن یا فعال شده باشد، سه گزینه دیگر برای اطلاع‌رسانی در مورد زمان باقی مانده از پشتیبانی فنی نمایان می‌شوند.

البته اکتیو بودن همیشه به معنای اینکه گوشی به طور مداوم استفاده شده است و یا از طرفی دیگر فیک بودن گوشی نیست، اما با توجه به اینکه تفاوت قیمت آیفون اکتیو و نات اکتیو در ایران چندان چشم‌گیر نیست و همچنین برای آسودگی بیشتر از بابت خرید آیفون پیشنهاد می‌شود که گوشی خود را به صورت نات آکتیو خریداری کنید تا دیگر با مشکلی از این بابت مواجه نباشید.

نگاهی به فروشگاه تکلند:

شما علاقه دارید کدام گوشی را بخرید؟ آیا مایل هستید که گوشی فعال نشده را خریداری کنید یا برای شما فرقی ندارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.